نکاتی که در مورد حمل خودرو باید بدانید!

نکاتی که در مورد حمل خودرو باید بدانید
فهرست مطلب

حمل خودرو یکی از موضوعات مهم در حوزه حمل و نقل است که برای افرادی که به دنبال جابجایی خودروهایشان به صورت ایمن و مطمئن هستند، مورد توجه قرار می ‌گیرد. حمل خودرو ممکن است به صورت داخلی یا بین المللی انجام شود . بسته به نوع خودرو و مقصد، روش‌ های مختلفی برای حمل و نقل ارائه می ‌شود. در این نوشته قصد داریم نکاتی که در مورد حمل خودرو باید بدانید را بررسی کنیم و به روش‌ های حمل و نقل خودروبر با توجه به نکات ایمنی مورد نیاز و اینکه به چه صورت است و تجهیزات این امر چیست، می پردازیم.

آشنایی با انواع حمل خودرو
آشنایی با انواع حمل خودرو

آشنایی با انواع حمل خودرو

حمل خودرو به چندین صورت ممکن است، این در واقع وابسته به فاصله دو نقطه و نوع خودرو است. برخی از روش ‌های حمل خودرو عبارتند از:

حمل خودرو با هواپیما به عنوان یکی از روش ‌های حمل و نقل بین ‌المللی، از طریق باربری هوایی انجام می‌ شود. برای حمل خودرو با هواپیما، ابتدا باید با شرکت هواپیمایی مورد نظر تماس گرفته و شرایط و مدارک لازم برای حمل خودرو را بررسی کنید. در ادامه، خودرو باید در یکی از بنادر هواپیمایی تحویل داده شود تا برای حمل به مقصد نهایی آماده شود.

حمل خودرو با قطار به صورتی انجام می ‌شود که ابتدا شما باید خودرو خود را به یکی از ایستگاه ‌های حمل و نقل ریلی برسانید و سپس آن را به یکی از قطارهای حمل و نقل خودرو معرفی کنید. در اینجا خودرو به صورتی که بسته شده و در محفظه‌ ی ویژه ‌ای در قطار قرار گرفته باشد، جابجا می ‌شود. در نهایت، بعد از رسیدن قطار به مقصد، شما باید به محل تحویل خودرو بروید و آن را تحویل بگیرید.

حمل خودرو با کشتی به صورتی است که خودروها در بخش ویژه ای از کشتی بارگیری و تخلیه می شوند. در این روش، خودروها از طریق یک مسیر خاص وارد کشتی می شوند و در بخشی از کشتی که طراحی شده است تا خودروها به راحتی و بدون خطر خدشه دیدگی بارگیری یا تخلیه شوند، قرار می گیرند.

روش حمل با خودروبر، روش بسیار معمول و مورد استفاده می باشد و بیشتر برای حمل و نقل های داخل کشور، بین شهری و داخل شهری استفاده می شود. در این مقاله ما حول حمل خودرو با خودروبر می چرخیم و در ادامه با نکات قابل توجه این روش با شما همراه می شویم.

نکات ایمنی قبل از حمل خودرو
نکات ایمنی قبل از حمل خودرو

نکات ایمنی قبل از حمل خودرو

برای اینکه خودروی شما به صورت صحیح و سالم به مقصد مورد نظر شما برسد، باید یک سری نکات ایمنی قبل حمل خودرو رعایت شود تا این امر بدون هیچ خطر و تهدیدی صورت پذیرد که این نکات به شرح زیر است:

  • بررسی وضعیت خودرو: قبل از حمل خودرو باید مطمئن شوید که خودرو در وضعیت سالم و امن است. بررسی سیستم ترمز، چراغ‌ ها، روکش ‌های چرخ و فشار لاستیک ‌ها از جمله نکات مهم این بررسی است. البته بررسی این موارد بر عهده فرد متخصص خودروبر می باشد.
  • تعیین وزن مجاز بار: در این مرحله باید از وزن مجاز بار برای خودرو اطمینان حاصل کنید تا به وزن بار بیش از حد و مداوم بر روی خودرو جلوگیری شود.
  • استفاده از تجهیزات مناسب: همواره باید از تجهیزات مناسبی برای حمل خودرو استفاده کرد که در ادامه با این تجهیزات بیشتر اشنا می شویم.
  • محل بارگیری: محل بارگیری خودرو باید امن باشد. همچنین بعد از بارگیری باید مطمئن شوید خودرو به درستی ساکن شده است. به طوری که از لرزش ها و تکان های خطرناک و تهدید آمیز جلوگیری شود.

نکات ضروری حین حمل خودرو

بعد از اینکه نکات مورد نیاز قبل از شروع حرکت خودروبر مورد بررسی قرار گرفت، باید در حین حمل خودرو هم به مواردی توجه کرد که در ادامه با مهمتربن آنها آشنا می شویم.

  • بسته ‌بندی و بارگیری صحیح: از بسته ‌بندی مناسب برای محافظت از وسیله نقلیه خود در حین حمل استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که بارگیری به صورت صحیح و متعادل انجام شده است.
  • چک کردن مداوم: در مسیر هر چند وقت یک بار توقف انجام شود و شرایط محیطی خودرو مورد بررسی قرار بگیرد.
  • حرکت با احتیاط: با توجه به داشتن بار، حرکت مسیر خودروبر باید از لاین کندرو جاده باشد و سرعت مطمئنه رعایت شود.
  • رانندگی در شرایط جوی خاص: برای رعایت ایمنی خودرو و خودروبر، در شرایط جوی خاص نظیر بارش برف، بارش باران و یا باد شدید و حتی شب ها، حرکت و رانندگی با احتیاط بیشتری انجام شود.
  • رعایت قوانین رانندگی: حتما قوانین رانندگی رعایت شود تا به مشکلاتی از قبیل جریمه و غیره برخورد نکنید.
  • استفاده از علائم ايمني خودرو : از علائم ايمني خودرو همچون کمربند ایمنی، کاور های هوایی و سایر علائم موجود در خودرو استفاده کنید.
تجهیزات مورد نیاز برای حمل خودرو
تجهیزات مورد نیاز برای حمل خودرو

تجهیزات مورد نیاز برای حمل خودرو

با توجه به نوع خودرو و خودروبر تجهیزات مورد نیاز هم متفاوت می باشد. اما به طور کلی یک سری تجهیزات در همه خودروبر ها مشترک است که در ادامه این موارد اشاره شده است.

  • بند حمل خودرو: این بندها برای اتصال خودرو به تریلر استفاده می شوند و به دو صورت کششی و بندی وجود دارند.
  • دکل و آویزهای حمل خودرو: آویزها و دکل های حمل خودرو برای نگه داشتن خودرو در بالای تریلر مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بارگیر و تخلیه کننده: این دستگاه برای درآوردن و جا به جایی خودرو در محل پارکینگ استفاده می شود . برای حمل خودروهایی که معیار اندازه آنها کم است، این دستگاه بسیار مفید است.
  • کمک فنر و شاسی تقویت شده: برای حمل خودروهای بزرگ و سنگین کمک فنر و شاسی تقویت شده برای حمل آسان و جلوگیری از لغزش ها و تکان های ناگهانی مناسب است.

نتیجه گیری

در این مقاله به موضوع نکاتی که در مورد حمل خودرو باید بدانید، پرداختیم . سعی کردیم شما را با نکاتی حین بارگیری و حمل خودرو آشنا کنیم و به این نتیجه رسیدیم که حمل صحیح و امن خودرو برای جلوگیری از خسارت به خودرو و سایر ماشین های رانندگی در جاده بسیار حیاتی است. برای حمل خودرو باید از وسایل مناسب مانند تریلرها و کامیون ها استفاده کرد تا جلوی دچار شدن به نقص فنی و خسارت به خودرو و سایر ماشین ها را بگیریم.

سوالات متداول نکاتی که در مورد حمل خودرو باید بدانید

  1. حمل خودرو به چه صورت هایی امکان پذیر است؟
    شما می توانید از وسیله هایی از قبیل هواپیما، قطار، کشتی و اتومبیل های خودروبر برای حمل خودروی خود استفاده کنید.
  2. در چه صورتی می توانیم از خودروبر ها استفاده کنیم؟
    اگر خودرو دچار نقص فنی شده باشد یا قصد حمل خودرو از مکانی به مکانی دیگر را باشد، می توان از خودروبر ها استفاده کرد.
  3. تجهیزات اتومبیل های خودروبر چگونه است؟
    تجهیزاتی از قبیل بند حمل خودرو، دکل و آویز حمل خودرو، موتورهای تقویت شده و غیره.
5/5 - (1 امتیاز)

پربازدید ترین مقالات خودروبر امید

چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند

هزینه حمل خودرو از شیراز به تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با خودروبر امید