حمل خودرو از تهران به شهرستان

حمل خودرو از تهران به شهرستان
فهرست مطلب

همه روزه تعداد زیادی خودرو از تهران به دیگر شهرها ارسال می شود. یکی از مهم ترین دلایل وجود کارخانه های خودروسازی در این شهر می باشد. این امر سبب می شود تا افراد از سراسر کشور اتومبیل مورد نظر خود را خریداری کرده و توسط خودروهای باربر به شهرستان محل زندگی خود حمل می کنند. البته حمل خودرو از تهران به شهرستان همیشه به این علت انجام نمی شود و برخی مواقع به دلیل خرابی و یا تصادفات، این جا به جایی صورت می گیرد. برای این کار باید اصول مختلف خودروبر را مدنظر قرار داده و به آن ها پای بند باشید.

علت حمل خودرو از تهران به شهرستان

برای حمل خودرو از تهران به شهرستان باید استانداردها را رعایت کنیم. دقت داشته باشید که نوع خودروی باربر باید با توجه به نوع اتومبیل شما انتخاب شود. جا به جایی خودرو از این شهر به دیگر شهرستان ها به دلایل مختلفی انجام می گیرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • حمل خودروی صفر
  • حمل خودرو های لوکس
  • حمل خودرو تصادفی

کسانی که از تهران خودرو خریداری می کنند، برای پلاک گذاری باید حتما اتومبیل را به محل زندگی خود انتقال دهند. از طرفی بسیاری از ماشین های خارجی و گران قیمت برای حفظ امنیت با استفاده از این خودرو های باربر منتقل می شوند. خودرو هایی که در تهران تصادف می کنند نیز برای این که بتوانند از مراکز بیمه برای پرداخت هزینه کمک بگیرند، باید به محل زندگی فرد انتقال داده شوند.

مهم ترین نکات برای حمل خودرو از تهران به شهرستان
مهم ترین نکات برای حمل خودرو از تهران به شهرستان

مهم ترین نکات برای حمل خودرو از تهران به شهرستان

برای حمل خودرو از تهران به شهرستان باید نکات مختلفی را مدنظر داشته باشید. همه چیز باید کاملا اصولی و براساس قوانین انجام گیرد تا اتومبیل شما در امنیت کامل به مقصد برسد. مهم ترین نمونه از این نکات عبارتند از:

  • بیمه نامه برای حمل خودرو:

یکی از مهم ترین نکات این است که خودرو شما قبل از انتقال بیمه شده باشد. این مسئله سبب می شود تا در صورت بروز هرگونه اتفاقی در طول مسیر، بتوانید از بیمه برای جبران خسارت استفاده نمایید.

  • بارنامه برای ارسال خودرو:

برای این که بتوانید خودرو را کاملا قانونی انتقال دهید، باید اصولی را رعایت کنید. مهم ترین اصل برای این کار، دریافت بارنامه است. در این سند اطلاعات مختلفی درج شده است که مشخص می شود حمل خودرو کاملا قانونی می باشد. مهم ترین اطلاعات موجود در این سند عبارتند از:

  • مدل خودرو
  • شماره پلاک
  • شماره پلاک خودروبر
  • آدرس محل بارگیری
  • آدرس مقصد
  • هزینه حمل
  • اطلاعات صاحب خودرو
  • اطلاعات راننده خودروبر

انواع روش های حمل خودرو از تهران به شهرستان

برای حمل خودرو از تهران به شهرستان روش های مختلفی وجود دارد. قبل از هر چیز شما باید نوع ماشین باربر را تعیین کنید و از او بخواهید که خودرو شما را جا به جا کند. مهم ترین روش ها برای این کار به شرح زیر می باشند:

  • حمل با خودروبر تکی:

زمانی که شما یک خودرو خریداری کرده اید و یا این که اتومبیل شما تصادف کرده است، می توانید از این روش استفاده کنید. برای این کار باید از کامیونت ها استفاده کنید و دقت داشته باشید که ماشین مورد نظر شما کفی باشد. اگر غیر از این نمونه باشد، خودرو باید با جرثقیل به درون اتومبیل باربر منتقل شود و این امر صدمات زیادی به خودرو وارد می کند.

  • حمل با تریلی خودروبر:

برخی مواقع برای کاهش هزینه ها و یا زمانی که یک فرد چند خودرو را خریداری کرده باشد، با این روش اتومبیل ها را منتقل می کند. برای این کار باید از تریلی های بزرگ استفاده کرد که حدود ۶ تا ۸ خودرو را در خود جای می دهند.

  • حمل با خاور:

معمولا خودرو های تصادفی را با این ماشین های باربر منتقل می کند. استفاده از این ماشین ها برای انتقال خودرو صفر و یا اتومبیل های لوکس کار اشتباهی می باشد چرا که خودرو شما به شدت آسیب می بیند.

استفاده از یدک کش برای حمل خودرو
استفاده از یدک کش برای حمل خودرو

استفاده از یدک کش برای حمل خودرو

گاهی اوقات برای حمل خودرو از تهران به شهرستان از یدک کش ها استفاده می شود. باید دقت داشته باشید که این خودرو ها برای مسافت های کوتاه می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. این نوع از خودرو ها با استفاده از سیم بکسل خودرو را کشیده و جا به جا می کنند. این در حالی است که نمونه های باربر خودرو را بر روی کفی خود قرار داده و به محل انتقال می دهند.

از این رو از خودرو های یدک کش فقط برای حمل خودرو های فرسوده و یا تصادفی استفاده می شود. استفاده از یدک کش ها برای حمل خودرو های لوکس و یا صفر اشتباه بزرگی محسوب می شود. از طرفی در این روش مسافت جا به جایی نیز باید بسیار کوتاه باشد و برای بعد مسافتی بالا نمی توان از این شیوه استفاده کرد.

تعیین هزینه حمل خودرو

هزینه حمل خودرو از تهران به شهرستان تحت تاثیر فاکتور های مختلفی تعیین می شود و نمی توان نرخ ثابتی را برای آن در نظر گرفت. خودروی باربری که برای حمل انتخاب می کنید در تعیین این هزینه بسیار موثر می باشد. علاوه بر آن، مسافتی که خودرو باربر باید اتومبیل شما را حمل کند نیز از فاکتور های مهم به حساب می آيد.

معمولا براساس کیلومتری که خودرو باربر حرکت می کند، هزینه حمل تعیین می شود. از طرفی حمل تکی و یا گروهی خودروها نیز می توان در مقدار کرایه بسیار تاثیرگذار باشد. البته گاهی اوقات می توان مراکزی را یافت که نسبت به بقیه نرخ های پایین تری دارند و این مسئله هم می تواند در کم و زیاد شدن هزینه های حمل خودرو موثر باشد.

کلام پایانی

حمل خودرو از تهران به شهرستان به دلایل مختلفی انجام می گیرد. گاهی اوقات فرد می خواهد خودرو صفر و لوکس خود را منتقل کند و برخی مواقع نیز این کار برای انتقال خودرو تصادفی انجام می شود. این اقدام با استفاده از خودرو های مختلفی صورت می گیرد که هر یک هزینه های متفاوتی را به خود اختصاص می دهند. در این مقاله تلاش کردیم تا با روش ها و قوانین حمل خودرو بیشتر آشنا شویم. از این که تا پایان ما را همراهی کردید، بی نهایت سپاسگزاریم و امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

سوالات درباره حمل خودرو از تهران به شهرستان

  1. بهترین خودروبر برای ماشین های صفر و یا لوکس کدام اتومبیل می باشد؟
    خودروبرها انواع مختلفی دارند اما اگر می خواهید که اتومبیل شما با امنیت بالا و بدون آسیب به شهرستان مورد نظر منتقل شود، بهتر است که از نوع کفی این ماشین ها استفاده کنید.
  2. چرا استفاده از خاور برای حمل خودرو صفر کار اشتباهی می باشد؟
    به خاطر این که برای انتقال خودرو به درون خاور باید از جرثقیل استفاده کنید. این مسئله می تواند آسیب های بزرگی به اتومبیل شما وارد کند.
  3.  هزینه حمل خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟
    این هزینه ها با توجه به فاکتور هایی مانند مسافت طی شده، نوع ماشین خودروبر و همچنین حمل تکی و یا گروهی اتومبیل ها تعیین می شوند.
Rate this post

پربازدید ترین مقالات خودروبر امید

چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند

هزینه حمل خودرو از شیراز به تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با خودروبر امید