هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی

هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی
فهرست مطلب

مصوبه نحوه انتقال و میزان تعرفه دریافتی برای جابجایی وسیله نقلیه به ایستگاه مقصد نیروی انتظامی یا سازمان راهداری با تصویب هیات وزیران انجام شد. البته هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی ممکن است متغیر باشد و به عوامل مختلفی مانند مسافت حمل، نوع و وزن خودرو، نوع جرثقیل خودروبر و شرکت ارائه دهنده خدمات وابسته باشد.

قیمت جرثقیل برای انواع وسیله نقلیه توقیف شده

حمل و جابه جایی خودروهای توقیفی با توجه به مسافت و نوع وسیله متفاوت است اما در ادامه سعی کردیم به صورت حدودی قیمت آن را شرح دهیم.

هزینه جرثقیل وانت حمل خودرو توقیفی سبک

منظور از وسایل نقلیه سبک اتومبیل، وانت می باشد. در صورتی که با وانت حمل شود، هر کیلومتر اضافی، بیش از 10 کیلومتر در معابر برون شهری و شهری موجب افزایش هزینه حمل و نقل هر دستگاه 2,550,000 تومان می شود. هزینه آن به ازای هر دستگاه در کلان شهرها و مراکز استان ها ,500,0002 تومان و در شهرستان ها 2,450,000 تومان است.

قیمت جرثقیل کامیونت حمل خودرو توقیفی سبک

هزینه حمل وسایل نقلیه سبک از قبیل سواری، وانت و ون که با کامیونت حمل می شوند در کلان شهرها و مراکز استان ها 4,550,000 تومان و در شهرستان ها 4,500,000 تومان است. برای حمل هر گجت در معابر برون شهری و درون شهری به ازای هر کیلومتر بیش از شعاع ده کیلومتر 600 تومان اضافه می شود.

هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی سنگین

منظور از وسایل نقلیه سنگین اتوبوس و کامیون می باشد. هزینه حالت بکسل برای جابجایی خودروهای بزرگ در کلان شهرها و مراکز استان ها 9,600,000 تومان و در شهرستان ها 9,550,000 تومان محاسبه شده است. حمل و نقل هر گجت به ازای هر کیلومتر اضافی بیش از ده کیلومتر در معابر برون شهری و درون شهری 950 تومان افزایش می یابد.

هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی نیمه سنگین

وسایل نقلیه نیمه سنگین شامل مینی بوس و کامیونت است. هزینه حالت یدک کش برای حمل خودروهای نیمه سنگین در کلان شهرها و مراکز استان ها 6,600,000 تومان و در شهرستان ها 6,550,000 تومان تعیین شده است.عوارض بارگیری، حمل و تخلیه جمعا  950,000 تومان خواهد بود.هر کیلومتر بیش از 10 کیلومتر در بزرگراه های برون شهری و شهری برای حمل هر دستگاه 700 تومان افزایش می یابد.

جرثقیل موتور سیکلت توقیفی

هزینه حمل موتور سیکلت با خودروبر، در جاده های برون شهری و بزرگراه های شهری به ازای هر کیلومتر مسافت اضافی بیش از ده کیلومتر، برای جابه جایی هر دستگاه 300,000 تومان محاسبه می شود. لازم به ذکر است هزینه ها به ازای هر دستگاه در کلان شهرها و مراکز استان ها ,800,0001 تومان و در شهرستان ها 1,600,000 تومان است.

 

پرداخت هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی بر عهده کیست؟

تمامی هزینه های جرثقیل حمل خودرو توقیفی بر عهده شخص جریمه شده می باشد.

آیا می توان بعد از توقیف خودرو خودمان جرثقیل بگیریم؟

این موضوع به پلیسی که تصمیم به توقیف خودرو شما گرفته است وابسته می باشد.

جرثقیل حمل خودرو چطور عمل می کند؟

جرثقیل حمل و نقل خودرو، همچنین به عنوان حامل خودرو یا حمل کننده خودرو شناخته می شود، وسیله نقلیه ای تخصصی است که برای حمل و نقل چند وسیله نقلیه به طور همزمان طراحی شده است. این جرثقیل ها معمولا دارای یک تخت یا تریلر بزرگ با رمپ برای بارگیری و تخلیه وسایل نقلیه هستند. اپراتور جرثقیل از هیدرولیک برای بالا و پایین بردن بستر مسطح استفاده می کند و به وسایل نقلیه اجازه می دهد تا بارگیری شوند و در جای خود محکم شوند.

فرآیند بارگیری خودرو با جرثقیل

فرآیند بارگیری وسیله نقلیه بر روی جرثقیل حمل و نقل خودرو شامل راندن وسیله نقلیه بر روی بستر مسطح با استفاده از رمپ است. هنگامی که وسیله نقلیه در موقعیت خود قرار گرفت. با استفاده از تسمه یا زنجیر در جای خود محکم می شود تا از حرکت در حین حمل و نقل جلوگیری شود. سپس اپراتور جرثقیل، تخت را بالا می‌برد و آن را برای حمل و نقل در محل ثابت می‌ کند.

در حین حمل و نقل، جرثقیل حمل و نقل خودرو به مقصد حرکت میکند. جایی که روند برای تخلیه وسایل نقلیه معکوس می شود. اپراتور تخت را پایین می‌آورد، تسمه‌ها یا زنجیر را جدا می‌کند و وسایل نقلیه را با استفاده از رمپ‌ها از جرثقیل خارج می‌کند.

سوالات متداول درباره هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی

  1. چه نوع خودروهایی می ‌توانند توسط جرثقیل حمل خودرو توقیفی حمل شوند؟
    جرثقیل حمل خودرو توقیفی معمولا برای حمل خودروهای سبک و متوسط مانند خودروهای سواری، موتور سیکلت، و ماشین‌ های کوچک استفاده می‌شود.
  2. چگونه از جرثقیل حمل خودرو توقیفی استفاده کنم؟
    ابتدا خودرو را به جرثقیل وصل کرده و سپس با استفاده از کنترل‌های جرثقیل، خودرو را بالا ببرید و به مقصد مورد نظر منتقل کنید.
  3. آیا جرثقیل حمل خودرو توقیفی مناسب برای استفاده حرفه ‌ای است؟
    بله، جرثقیل حمل خودرو توقیفی می ‌تواند برای استفاده حرفه ‌ای در صنایع مختلف مانند ورزش‌ های موتوری، صنعت خودروسازی و حمل و نقل استفاده شود.

جمع بندی

جرثقیل حمل و نقل خودرو، فرآیند حمل و نقل چند وسیله نقلیه را به طور موثر و ایمن ساده می کند. در شرایط خاص یعنی ایام تعطیل و آب و هوای نا مساعد ممکن است. هزینه جرثقیل حمل خودرو توقیفی سبک، سنگین، نیمه سنگین و حتی موتور سیکلت تغییر کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

پربازدید ترین مقالات خودروبر امید

چه کسانی شرایط ثبت نام ایران خودرو را دارند

هزینه حمل خودرو از شیراز به تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با خودروبر امید