مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم

ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم
فهرست مطلب

امروزه دولت از روش های بسیار مختلفی استفاده می کند تا با سال خوردگی جمعیت مبارزه کرده و افراد را برای فرزند آوری تشویق نماید. در این راستا، دولت به مادران شرایطی مانند ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم را اعطا کرده  است. این طرح به عنوان ثبت نام خودرو طرح مادران، شناخته می شود.

این طرح توسط دولت تصویب شده و به وسیله دستگاه های اجرایی که کارخانه های خودرو سازی داخلی می باشند. اجرا شده و خوشبختانه تا کنون نتایج مناسبی را در پی داشته است. در این مقاله نیز قصد داریم تا به بررسی مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم  بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طرح مادران یا طرح جوانی جمعیت

بر اساس آمارها و سرشماری هایی که انجام شده است، جمعیت ایران به سمت سال خوردگی یا همان پیری پیش می رود و این موضوع می تواند خطراتی را برای کشور عزیزمان به همراه داشته باشد. از این رو نیز دولت طرح هایی را برای افزایش جمعیت و جوانی آن برنامه ریزی و اجرایی کرده. تا از این اتفاق جلوگیری به عمل اورد. یکی از این طرح ها، ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم می باشد. که با نام طرح مادران یا طرح جوانی جمعیت نیز شناخته می شود.

همان گونه که در بخش مقدمه این مقاله اذعان داشته ایم. بر اساس این طرح مادرانی که از تاریخ 19 آبان سال 1403 فرزند دوم به بعد آن ها به دنیا آمده باشد. در قرعه کشی خودرو شرکت داده می شوند و خودرویی را معادل قیمت دولتی دریافت می کنند. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که شانس آن‎‌ ها برای برنده شدن خرید خودرو با قیمت دولتی، به مراتب بیشتر از افراد عادی خواهد بود.

ثبت نام خودرو مادران فرزند دوم

برای حمایت از طرح های دولت در خصوص جوانی جمعیت، خودرو سازهای داخلی از طرح های متعدد مانند ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم حمایت ویژه ای کرده اند. شرکت های خودروسازی برای مادران دارای فرزند قرعه کشی ها و پیش فروش های ویژه برگزار می کنند.

مادرانی که دارای دو فرزند یا بیشتر هستند، می توانند برای خرید خودروهای داخلی با نرخ مصوب دولتی ثبت نام کرده و در طرح های پیش فروش شرکت نمایند. و به طبع شانس بیشتری نیز نسبت به سایر افراد معمولی خواهند داشت. این ثبت نام برای سه شرکت بزرگ خودرو سازی ایران که به شرح زیر می باشند، وجود دارد:

  • سایپا
  • ایران خودرو
  • بهمن خودرو

شرایط لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم

همان گونه که می دانید، برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم شرایط بسیار خاصی وجود دارد و مادران لازم است که مدارک و شرایط لازم را داشته باشند. از سوی دیگر هر شرکتی با توجه به شرایط و قوانین خود و موقعیت شرکتی که دارد، شرایط متفاوتی را برای مادران اعلام کرده است. و قاعدتا نیز مدارک خاصی را از افراد واجد شرایط دریافت خواهند کرد.

مادران اگر قصد اخذ خودرو و ثبت نام در این طرح جوانی جمعیت را دارا می باشند. باید در ابتدا اطلاعیه ثبت نام را به دقت مطالعه نمایند.

بیشتر بخوانید: شرایط ثبت نام ایران خودرو

نکات مهم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم

  • ثبت نام بیشتر شرکت های خودرو سازی داخلی در حال حاضر به صورت اینترنتی است و مادران می توانند به راحتی وب سایت خودرو سازان یا شرکت های مربوطه مراجعه کرده و بدین صورت مربوطه برای ثبت نام در طرح ویژه ثبت نام خودرو مادران اقدام فرمایند.
  • شرکت های خودرو سازی داخلی مذکور یعنی سایپا، بهمن موتور و ایران خودرو اطلاعیه های مرتبط با این موضوع یعنی ثبت نام خودرو مادران را از طریق سایت خود منتشر می نمایند و امکان ثبت نام را نیز از طریق سایت خود فراهم خواهند کرد.
  • مادران دارای فرزند واجد شرایط برای ثبت نام در طرح مادران دارای فرزند در سال 1403 تنها باید در زمان مشخص شده به سایت شرکت مربوطه مراجعه نمایند و مراحل ثبت نام را طی نمایند.

مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم

به صورت کلی داشتن و جمع آوری مدارک مربوط به ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم از اهمیت بسزایی برخوردار است و لازم است. که مادران پیش از هر چیزی از این مدارک و شرایط آگاه باشند. همان گونه که در بخش های قبل اشاره کرده ایم، هر شرکت خودرو سازی بر اساس قوانین و شرایط خود مدارک خاصی را برای ثبت نام از متقاضی مورد نظر یا مادران فرزند دوم درخواست می کند.  در زیر به بررسی مدارکی که هر سه شرکت خودرو سازی داخلی نیاز دارند. اشاره کرده ایم:

مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم شرکت سایپا

برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم و یا بیشتر که از به صورت ثبت نام اولیه می باشد. از طریق سایت ثبت نام سایپا انجام می شود. در این راستا از جمله مدارک لازم به شرح زیر خواهد بود:

  • شناسنامه
  • کارت بانکی

از سوی دیگر از جمله نکات بسیار مهم دیگری که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر خواهد بود:

  • افراد تمامی اطلاعات خواسته شده را باید به دقت در سایت وارد نمایند
  • متقاضیان باید به این موضوع مهم توجه داشته باشند که شماره شبا و شماره تلفن همراه باید حتما به نام خودشان باشد.
  • در هنگام مراجعه حضوری برای تکمیل ثبت نام یا تحویل گرفتن خودرو نیز افراد باید مدارکی مانند شناسنامه و کارت بانکی خود را همراه داشته باشند. بعلاوه باید نام کاربری و رمز عبور را جهت اطمینان در یک برگه یادداشت کرده و آن را نیز به همراه خود ببرند.

مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم شرکت ایران خودرو:

مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم از طریق خودرو ساز معروف داخلی یعنی ایران خودرو نیز مانند شرکت سایپا می باشد. در این راستا نیز نکات بسیار مهمی وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • متقاضیان واجد شرایط یعنی مادران دارای فرزند دوم یا بیشتر، در هنگام ثبت نام اینترنتی باید شناسنامه و کارت بانکی خود را در دسترس داشته باشند تا اطلاعات را به دقت در سایت وارد نمایند.
  • در هنگام تحویل خودرو نیز ممکن است نیاز به ارائه مدارکی مانند شناسنامه یا کارت ملی باشد.
  • مدارک لازم ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی برای مادران دارای دو فرزند و یا بیشتر از طریق سازمان ثبت احوال پیگیری می شود
  • به دلیل افزایش ظرفیت ثبت نام شده از حد تعیین شده. مادران واجد شرایط در قرعه کشی ایران خودرو قرار خواهند گرفت.

مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم شرکت بهمن موتور

این شرکت نیز مانند دو شرکت خودرو ساز داخلی نام برده شده، برای ثبت نام به کارت شناسایی و کارت بانکی نیاز دارد. اما میزان ظرفیت و تحویل ماشین ها یا خودروها در بهمن موتور با سایر شرکت های سایپا و ایران خودرو کمی متفاوت خواهد بود. و از سوی دیگر نیز در این راستا علاوه بر مدارک ذکر شده یک سری نکات اساسی وجود دارد که در زیر به آن اشاره می کنیم:

  • برای ثبت نام اینترنتی خودرو در طرح مادران بهمن موتور و همچنین برای تحویل خودرو از بهمن موتور متقاضیان نیاز به ارائه مدارکی مانند شناسنامه یا کارت ملی هستند.
  • شماره تلفن همراه در هنگام ثبت نام باید حتما به نام خود متقاضی باشد و کد پستی و آدرس نیز دقیق در سایت وارد گردد.
  • افراد می توانند برای ارائه دقیق آدرس و کد پستی از یک قبض استفاده نمایند‌.

سخن پایانی

در این مقاله سعی داشتیم تا به بررسی مدارک لازم برای ثبت نام خودرو برای مادران فرزند دوم بپردازیم. و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. در واقع باید اشاره داشت که مدارک مورد نیاز به صورت تقریبی برای تمامی شرکت های خودرو سازی یکسان خواهد بود.

البته در این راستا یک سری بخش نامه های خاص نیز توسط شرکت های خودرو سازی ارائه می شود و در برخی از موارد ممکن است شرایط ثبت نام آن ها با یک دیگر متفاوت باشد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان در این خصوص مشورت فرمایید.

سوالات متداول

  1. ثبت نام اولیه برای طرح مادران چگونه است؟
    ثبت نام اولیه برای انواع طرح های ویژه فروش خودرو معمولا اینترنتی است و افراد از طریق سایت شرکت های خودروسازی باید برای ثبت نام اقدام نمایند.
  2. برای ثبت نام خودرو های سایپا در طرح مادران، به چه وب سایتی مراجعه کنیم؟
    شرکت سایپا ثبت نام خودرو مادران را به صورت اینترنتی برگزار کرده. و از افراد می خواهد که برای ثبت نام به سایت سایپا مراجعه نمایند‌‌. سایت سایپا به نشانی saipa.iranecar.com می باشد.
  3. چگونه پیگیری کنیم که در قرعه کشی ها پذیرفته شده ایم یا خیر؟
    معمولا چند روز بعد از مهلت ثبت نام قرعه کشی انجام شده و نتایج ثبت نام طرح مادران دارای فرزند منتشر می شود.‌ افراد با مراجعه به سایت شرکت های خودروسازی می توانند نتایج را مشاهده کرده و با کد پیگیری نتیجه را پیگیری نمایند‌.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *